ELPOLLTV

Dil13072026

Back Estàs aquí:Inici Notices Cop al tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals a les comarques gironines
Dijous, 18 Juny 2026 13:27

Cop al tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals a les comarques gironines

Publicat per  Redacció
Valorar aquest article
(1 Vot)
Cop al tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals a les comarques gironines Foto cedida per Mossos d'Esquadra
Els Mossos d’Esquadra han donat per desarticulada una organització criminal dedicada al cultiu intensiu de marihuana, el tràfic de drogues i el blanqueig de capitals que actuava a diferents punts de la demarcació de Girona, entre ells Llagostera.

El dispositiu policial, desenvolupat el passat 26 de maig, va mobilitzar més de 600 efectius i va comportar 27 entrades i escorcolls en immobles i establiments de Girona, Riudarenes, Cassà de la Selva, l’Escala, Sils, Caldes de Malavella, Brunyola, Llagostera, Bescanó, Celrà, Quart i Salt.

L’operació es va saldar amb 28 persones detingudes —24 homes i 4 dones— acusades de delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal i defraudació de fluid elèctric.

La investigació es va iniciar el setembre de 2025 després de detectar connexions fraudulentes a la xarxa elèctrica relacionades amb possibles plantacions de marihuana. Els investigadors van descobrir una estructura organitzada que controlava tot el procés: des del cultiu en interiors fins a la distribució de la droga, el transport i la logística.

Durant els escorcolls es van desmantellar 14 plantacions amb més de 6.000 plantes de marihuana i prop de 30 quilos de cabdells preparats per a la seva distribució. Segons els Mossos, el valor de la droga intervinguda hauria superat els 2 milions d’euros al mercat il·lícit. També es van localitzar 11 armes de foc llargues i 4 armes curtes.

La investigació també ha permès actuar contra l’estructura econòmica de l’organització. Els agents van intervenir 310.000 euros en efectiu, van bloquejar més de 30 propietats immobiliàries valorades cadastralment en prop de 3 milions d’euros, 19 comptes corrents amb gairebé 200.000 euros i 8 vehicles valorats en uns 300.000 euros.

Segons els Mossos, els beneficis obtinguts amb l’activitat il·lícita es reinvertien en la compra i reforma d’immobles i altres béns amb l’objectiu d’ocultar l’origen dels diners.

Dels 28 detinguts, 17 van passar a disposició judicial, mentre que la resta van quedar investigats amb l’obligació de comparèixer davant l’autoritat judicial quan siguin requerits.

  • No s'han trobat comentaris

Deixa els teus comentaris

0
termes i condicions.