ELPOLLTV

Dis23032019

Back Estàs aquí:Inici Notices Llagostera, Vidreres i Hostalric participen en un pla pilot per repensar el comerç local amb les TIC
Dimecres, 06 Març 2019 18:24

Llagostera, Vidreres i Hostalric participen en un pla pilot per repensar el comerç local amb les TIC

Publicat per  Redacció
Valorar aquest article
(1 Vot)
Sessió de treball el mes passat a Llagostera Sessió de treball el mes passat a Llagostera
La Diputació de Girona, en col·laboració amb la Universitat de Girona (UdG), impulsa un pla pilot per redefinir el model de comerç de proximitat als municipis petits i mitjans per mitjà de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). L'objectiu és estudiar i implementar millores logístiques i tecnològiques que facin més competitiu el comerç, en un entorn cada cop més digitalitzat. La iniciativa parteix de l'experiència i les accions de promoció comercial realitzades pels ajuntaments de Llagostera, Hostalric i Vidreres. La revolució digital forma part de la vida quotidiana de la ciutadania, també en l'àmbit del comerç. L'anomenada quarta revolució industrial està canviant la manera de consumir, de vendre i d'oferir serveis. I, de retruc, aquesta situació afecta el comerç tradicional i de proximitat, especialment l'ubicat en municipis petits i mitjans.

Atenent aquest escenari, l'Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació lidera un projecte que ajudarà a repensar el model de comerç tradicional. I ho fa sobre la base que forma part de la trama urbana, que és un eix vertebrador i que genera riquesa als municipis de les comarques gironines. Per aconseguir aquest canvi de paradigma, es plantejarà una fórmula que ajudi a posar en valor els establiments locals a partir dels atributs de qualitat i de confiança que ofereixen els comerços de proximitat i els avantatges de la digitalització.

Es tracta d'un projecte innovador que implica un canvi en la manera de comprar i de distribuir. Millora la velocitat amb què els clients reben o recanvien el producte i aporta un valor afegit al servei que ofereixen les plataformes de venda per internet ja establertes, gràcies a la grandària mitjana i petita dels municipis gironins. I és que les millores en la logística escurcen els temps de compra, eviten desplaçaments amb automòbil, redueixen la incidència del trànsit, milloren els problemes d'aparcament i, per tant, també repercuteixen en la petjada ecològica.

L'objectiu d'aquest treball conjunt amb la UdG és estudiar i millorar el model de comerç de proximitat tradicional, amb avenços logístics i tecnològics que afavoreixin la competitivitat. Tot plegat, en un entorn en què l'ús de les noves tecnologies acabarà sent una barrera per als que no s'hi hagin adaptat i, alhora, ajudarà a posar en valor el comerç de proximitat gràcies als seus atributs de qualitat, confiança i arrelament. D'aquesta manera, es fomentarà el creixement econòmic i la millora de la trama urbana, pel fet que s'evitarà el tancament de comerços i locals. A partir dels resultat d'aquest pla pilot, l'Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació transferirà el coneixement a la resta de municipis petits i mitjans per tal que puguin introduir millores al seu teixit comercial.

  • No s'han trobat comentaris

Deixa els teus comentaris

0
termes i condicions.

FACEBOOK

Estació Meteorològica