Atenent aquest escenari, l'Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació lidera un projecte que ajudarà a repensar el model de comerç tradicional. I ho fa sobre la base que forma part de la trama urbana, que és un eix vertebrador i que genera riquesa als municipis de les comarques gironines. Per aconseguir aquest canvi de paradigma, es plantejarà una fórmula que ajudi a posar en valor els establiments locals a partir dels atributs de qualitat i de confiança que ofereixen els comerços de proximitat i els avantatges de la digitalització.
Es tracta d'un projecte innovador que implica un canvi en la manera de comprar i de distribuir. Millora la velocitat amb què els clients reben o recanvien el producte i aporta un valor afegit al servei que ofereixen les plataformes de venda per internet ja establertes, grà cies a la grandà ria mitjana i petita dels municipis gironins. I és que les millores en la logÃstica escurcen els temps de compra, eviten desplaçaments amb automòbil, redueixen la incidència del trà nsit, milloren els problemes d'aparcament i, per tant, també repercuteixen en la petjada ecològica.
L'objectiu d'aquest treball conjunt amb la UdG és estudiar i millorar el model de comerç de proximitat tradicional, amb avenços logÃstics i tecnològics que afavoreixin la competitivitat. Tot plegat, en un entorn en què l'ús de les noves tecnologies acabarà sent una barrera per als que no s'hi hagin adaptat i, alhora, ajudarà a posar en valor el comerç de proximitat grà cies als seus atributs de qualitat, confiança i arrelament. D'aquesta manera, es fomentarà el creixement econòmic i la millora de la trama urbana, pel fet que s'evitarà el tancament de comerços i locals. A partir dels resultat d'aquest pla pilot, l'Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació transferirà el coneixement a la resta de municipis petits i mitjans per tal que puguin introduir millores al seu teixit comercial.
Comentaris