ELPOLLTV

Dij03122020

Back Estàs aquí:Inici Agenda Pol Figueras
Pol Figueras

Pol Figueras

L'Espai Jove Calaviudi obrirà demà divendres 15 i fins al 7 de juny el període d'inscripcions pel Casal Jove de Llagostera 2020, que tindrà lloc aquest estiu, de l'1 al 31 de juliol en horari de 9 a 13 h, per a joves en edats de primer a quart d'ESO. Tanmateix, la seva realització es pot veure afectada per les indicacions que donin els organismes competents amb relació a la situació actual, marcada per la crisi de la COVID-19.

Les inscripcions es faran de manera telemàtica al preu de 150 €. Per aquells qui tinguin el carnet jove CLV, el preu és de 120 €. Les places són limitades i s'assignaran per ordre d'inscripció. Per a qualsevol dubte, us podeu posar en contacte a través del número de telèfon 972 83 19 95 o al correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .

El Casino Llagosterenc modernitza i potencia la seva terrassa amb la substitució del tendal per tres para-sols de gran format. Amb l’objectiu de proporcionar un millor servei ampliant la cobertura i l’ombra, l’entitat ha decidit instal·lar tres para-sols de forma quadrada, cada un de 4,5 metres per costat, en lloc del tendal que, a causa de la seva antiguitat, començava a presentar mancances. Els nous para-sols també proporcionaran més seguretat en episodis de ventades i temporal.

A més, el tendal era un element afegit que no formava part del projecte arquitectònic de 1929, pel que la imatge del poble i de la important façana del Casino hi sortiran guanyant, tal com ha explicat el President de l'entitat, Eduard Galobardes.

D’aquesta manera, l’espai entre la façana del Casino i dels fanals de la Plaça Catalunya quedarà pràcticament cobert al complet. Mentre que el tendal ocupava uns dotze metres d’amplada, els nous para-sols, amb la seva amplada i els espais entre ells, arribaran a cobrir més de 14 metres.

Es preveu poder-los estrenar coincidint amb la reobertura en el marc de la crisi de la COVID-19.

El pròxim 23 de maig era la data prevista per a la celebració de la tercera edició del Festival Espurnes, que havia de tenir lloc al parc de l’Estació de Llagostera. El context de la situació actual provocada per l’emergència sanitària de la COVID-19 ha obligat a l’organització del festival a anul·lar la seva celebració tal com estava previst, però en funció de l’evolució de la situació, treballa en diverses dates i formats alternatius per poder mantenir el gruix de la programació i celebrar el certamen d’aquest any 2020 quan les condicions ho permetin.

Davant la incertesa actual, que no permet saber ni quan ni com es podrà tornar a fer concerts, i després de moltes setmanes de feina i valoracions, l’organització té clar que el festival no es podrà celebrar en les condicions previstes en un primer moment. Segons els organitzadors, “seguim convençuts que la cultura és un motor imprescindible que necessita ser cuidat, especialment en èpoques complicades com l'actual, i per això hem previst diverses alternatives, en funció de com evolucionin les recomanacions sanitàries. Intentarem per totes les vies que Llagostera pugui gaudir de l'Espurnes, encara que sigui canviant-ne o adaptant-ne el format”.

Des del Festival Espurnes es manté contacte permanent amb els grups que havien de formar el cartell per al mes de maig amb la finalitat que el gran gruix dels artistes que hi havia de participar ho pugui seguir fent, també, en el nou format. L’organització també ha volgut agrair el suport rebut per part de les institucions, en aquest cas l’Ajuntament de Llagostera i la Diputació de Girona, així com la implicació de tots els patrocinadors que es mantenen al costat del festival i de la cultura en aquests moments difícils.

El grup municipal CUP-Alternativa per Llagostera segueix ben actiu a les xarxes socials amb les converses per guanyar perspectiva. Avui dimecres 6 a les 19 h, l'Eduard Comas connecta amb la Laura Broo (Berlín) i en Kissima Sillah (Dingiri), per conèixer de primera mà com es viu la crisi de la COVID-19 a Alemanya i Gàmbia. Hi pots participar en directe des del seu canal d'Instagram.

L'empresa de subministrament d'aigua Aqualia informa del tancament del servei als carrers Pujada del Dipòsit i Ganix, per procedir a la instal·lació d'un comptador sectorial. Es preveu restablir el servei d'aquí a 5 hores aproximadament.

El Centre d'Interpretació Can Caciques resta tancat al públic des del 16 de març a causa de la crisi sanitària de la COVID-19.

Durant aquestes setmanes de confinament i fins que no pugui obrir altra vegada al públic, des del Centre Can Caciques es compartirà setmanalment la història d'algunes de les peces tant etnològiques com arqueològiques que formen part de la col·lecció municipal. Ho farà a través de la xarxa social Instagram des del compte culturallagostera.

Els #coronavirusmakers de Llagostera, els veïns del poble que amb impressores 3D creen des del principi del confinament material mèdic i de protecció, han arribat a la xifra de 400 viseres facials entregades. El repartiment s’ha fet a hospitals, on se n’han distribuït 125, mentre que la resta s’han destinat a l’àmbit local del nostre poble i localitats veïnes, pel personal de residències geriàtriques, policies locals, brigades municipals, dependents de les botigues i caixers de supermercats o població de risc. Les viseres facials de protecció és un material que es proporciona de manera gratuïta.

Per aquelles persones que en necessitin, es poden posar en contacte amb la Policia Local trucant al 972 80 55 80 o al Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Llagostera al 972 83 03 75. A més, es fa una crida a la població per si algun veí té materials, en especial filaments, i en pot fer una donació, es pot posar en contacte amb en Marc Bayé al 649 74 94 49.

La Unió de Botiguers de Llagostera, l’associació que representa el comerç local del nostre poble, ha acordat adherir-se a Ajudem-nos, la iniciativa promoguda per la Diputació de Girona que pretén donar un impuls als productors, petits empresaris i comerciants de les comarques gironines davant de la difícil situació generada per la pandèmia de la COVID-19.

La campanya «Ajudem-nos! Triem productes i serveis d’aquí» neix amb l’objectiu de potenciar l’economia circular, un model econòmic sostenible i vinculat al territori amb el qual es vol promocionar els productes i serveis de milers d’empreses, comerços i productors gironins. Ara, més que mai, és de vital importància ajudar-nos entre nosaltres per afrontar de la millor manera la crisi econòmica que ens deixa la pandèmia. I Ajudem-nos representa, doncs, una oportunitat que ens permeti sortir reforçats de la situació actual.

Així, la Unió de Botiguers de Llagostera és una de les més de trenta entitats, associacions i gremis professionals dels sectors de l’alimentació, el comerç, l’hostaleria i les empreses i els serveis que ja s’han adherit a la iniciativa.

Descobreix més sobre la campanya i les entitats adherides a Ajudem-nos.

Les idees per passar un confinament més lleuger continuen i ara és el torn dels Castellers de les Gavarres. L’entitat castellera ens ofereix la possibilitat de jugar un torneig de Catan, el conegut joc de taula, des de casa els pròxims divendres 8, dissabte 9 i diumenge 10 de maig. El Catan és un joc que combina l’estratègia i l’atzar, i l’objectiu és el de sumar punts fent pobles, carreteres i ciutats, a més de cartes i accions especials que aportaran punts addicionals. Per construir aquests pobles, ciutats i carreteres cal aconseguir una sèrie de matèries primeres o recursos que s'obtenen segons la puntuació dels daus i la posició dels pobles i ciutats construïts.

Els interessants en participar-hi han d’omplir el formulari i els dies previs al torneig rebran un correu electrònic amb la normativa del joc i l’organització de les partides.

Per a més informació podeu contactar amb els Castellers de les Gavarres enviant un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .

Durant aquests dies de confinament, Aqualia recorda als seus clients que poden continuar realitzant les seves gestions i consultes a través dels canals de comunicació digitals i els recomana que s'adhereixin e-factura, un servei totalment gratuït, segur, còmode i sostenible que ja utilitzen més de 450.000 clients de la companyia. Aquesta eina els permetrà rebre la factura de l'aigua directament en la seva adreça de correu electrònic el mateix dia en què s'emet, podent a més consultar-la de manera àgil i en qualsevol moment.

Tal com s'explica en el vídeo, l'e-factura aporta moltíssims avantatges al ciutadà sempre i, especialment en aquests mesos de confinament. Major seguretat, celeritat i certesa en l'enviament i recepció de les seves factures, una major confidencialitat, facilitat d'arxiu i consulta, a més d'assegurar la llegibilitat en disposar sempre de documents originals.

A més, apostar per la factura electrònica suposa contribuir a la millora del medi ambient, en utilitzar un suport net i no contaminant. Per sol·licitar la factura electrònica, els clients tan sols han de facilitar la seva adreça de correu electrònic, enviant un correu a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. , indicant el número de contracte, població, nom i cognoms del titular i adreça de correu electrònic en la qual desitgen rebre l'e-factura, o trucant al Centre d'Atenció al Client, Aqualia Contact. La factura electrònica rebuda disposa de la mateixa validesa fiscal i legal que la factura tradicional.

El servei de facturació electrònica és una eina més dins del servei integral multicanal, Aqualia Contact amb el qual l'empresa segueix connectada amb els ciutadans durant aquests mesos de confinament per a gestionar tots els tràmits i consultes que requereixin. Els ciutadans tenen a la seva disposició diferents vies de comunicació perquè estiguin contínuament informats: a part de la pàgina web, manté una comunicació activa a través del Centre d'Atenció al Client (CAC), l’oficina virtual, l’App i els canals en xarxes socials.

A través de la pàgina web d'Aqualia, els ciutadans compten amb un cercador per localitzar en cada municipi els canals disponibles i com accedir. A partir d'aquí, la web facilita informació de gran utilitat sobre els procediments administratius a seguir per a realitzar les altes, baixes o canvi de titularitat, així com les tarifes vigents, requisits per a realitzar les diferents gestions, telèfons de contacte, entre molts altres aspectes.

Aqualia vol transmetre a tots els ciutadans que continuarà prestant el servei amb la mateixa dedicació que fins ara i mantindrà actius tots els canals de comunicació per a gestionar les seves consultes, tràmits i incidències.

FACEBOOK