El Museu d’Escultura Contemporània Can Mario acollirà els dies 2 i 3 de maig l’acció performativa Compàs III, una proposta que combina arts visuals i dansa dins la programació del festival Flors i Violes.
La peça és una creació de l’artista visual Laura Bergillos en col·laboració amb la ballarina Maria Quero, i forma part d’una investigació artística que explora la relació entre cos, matèria, ritme, recorregut i temps a través del moviment. Compàs III és una instal·lació performativa creada específicament pel museu que concep l’espai expositiu com un territori viu, transitable i transformable.
Durant l’activació en directe, la ballarina desplega i tensiona els materials amb els quals formarà la instal·lació dins l’arquitectura, generant un nou diàleg amb les peces que formen part de la col·lecció i l’espai expositiu, convertint el recorregut en ritme i el ritme en dansa. El resultat és una instal·lació que es construeix davant del públic i que posteriorment queda exposada com a rastre visible del moviment, un paisatge visual i coreogràfic que oscil·la entre repetició, transformació i creació contínua.
La proposta es desenvolupa a partir de tres ritmes independents que generen tres recorreguts dins del museu i que conflueixen en un gest final: l’acció de trenar. Inspirant-se en el concepte musical d’ostinato —basat en la repetició persistent amb variacions— els moviments repetitius creen un patró que evoluciona progressivament fins a formar un compàs compartit, un temps comú on cos, matèria i espai entren en sincronia. La proposta posa en moviment, per primera vegada, l’obra Compàs de Laura Bergillos gràcies a la intervenció performativa de Maria Quero, que actua com a motor de la peça i activa l’espai a través del cos.

Comentaris