Notícies
La UE Llagostera i el Girona FC es ‘retroben’ per La Marató
Publicat per RedaccióLes entrades es vendran a 3 euros a la taquilla del camp el mateix dia del partit i es destinaran íntegrament a La Marató. Seguidament, se celebrarà una arrossada popular, també solidària, amb l’actuació del grup DCalle.
La Backyard Ultra Llagostera acaba amb 36 voltes
Publicat per Júlia ToledoAquest cap de setmana s’ha celebrat la BACKYARD ULTRA a Llagostera, amb la participació de 181 corredors. La cursa, solidària amb Oncolliga Girona, destina els beneficis de les inscripcions a l’entitat.
En categoria masculina, el guanyador va ser Josema, de Sant Joan les Fonts, amb 36 voltes, seguit de Pàjaru Trail, de Torroella, amb 35 voltes, i Mario Orozco, amb 33 voltes. En categoria femenina, la vencedora va ser la basca Irati, amb 25 voltes. Els campions locals han estat Ester Lloberas amb 11 voltes i Ferran Masnou amb 16.
Aquest diumenge Toni Guerrero conclourà el repte solidari-esportiu, amb un total de 366 voltes que sumaran quilòmetres per una bona causa. Tothom que vulgui sumar-s’hi encara pot participar fent voltes individuals durant el dia: 08h, 09h, 10h, 12h, 13h i 15h, i la darrera volta, la 366, serà a les 16h, amb Montse acompanyant l’últim quilòmetre.
L’organització ha habilitat avituallaments fora del polivalent i una Guardiola d’Oncolliga Girona, on es poden fer donacions destinades a la Marató de TV3 d’aquest any, dedicada al càncer.
Tot a punt per donar la benvinguda al Nadal a Llagostera
Publicat per Marc SuredaL’activitat ha consistit en una passejada pel bosc de la Torre i els plans de la Benaula. Al llarg del recorregut, els infants han viscut l’experiència amb molta il·lusió. Després de trobar els Tions ara toca fer bondat i alimentar-los.
Inaugurada l’exposició “Tempo: moviment o pausa” de Laura Bergillos a Can Roure
Publicat per Júlia ToledoAhir, dijous 4 de desembre, va tenir lloc la inauguració de l’exposició Tempo: moviment o pausa, de Laura Bergillos, artista guanyadora del programa Exposicions Viatgeres 2024-2025.
A l’acte hi van assistir la pròpia artista i l’alcalde de Llagostera, Narcís Llinàs.
L’exposició es pot visitar fins al 9 de gener a la sala de Can Roure.
Tempo—o temps— és la velocitat a la qual s’ha d’executar una peça musical. Ritme i melodia són recorreguts guiats pel tempo, i tot moviment té un ritme subjectiu i particular.
Aquesta exposició mostra un projecte centrat en el temps, entès com a concepte i com a vivència. L’artista parla dels ritmes dels elements vitals, dels instants —entesos com a encreuaments d’aquests ritmes—, de l’observació dels temps i de la contemplació com a pràctica meditativa.
L’exposició recull totes les peces que formen part d’aquesta observació de l’instant i de la concepció de l’espai temps, generant un panorama temporal propi: finit, infinit, present, contemplatiu, meditatiu i fugaç. Són peces elaborades amb teixits i fils que composen espais íntims i de recolliment.
Obertes les inscripcions per a la Cursa de Sant Esteve Llagostera 2025
Publicat per Júlia ToledoJa es poden formalitzar les inscripcions per a la tradicional Cursa de Sant Esteve de Llagostera, que se celebrarà el 26 de desembre a les 10 h.
L’esdeveniment, organitzat pel Club de Bàsquet Llagostera, ofereix diverses modalitats perquè tothom hi pugui participar segons el seu nivell i preferències.
Els participants podran triar entre:
· Cursa cronometrada de 10 km
· Cursa cronometrada de 5 km
· Marxa popular de 5 km o 10 km (no cronometrada)
Les inscripcions ja estan disponibles aquí.
Llagostera acull l’exposició «Tempo: moviment o pausa» de l’artista Laura Bergillos, i un taller familiar vinculat a la mostra
Publicat per Marc SuredaLes sales de Can Roure acolliran del 5 de desembre de 2025 al 9 de gener de 2026 l’exposició «Tempo: moviment o pausa», de l’artista llagosterenca Laura Bergillos, projecte guanyador de la darrera convocatòria del programa Exposicions Viatgeres de la Diputació de Girona. A Llagostera, l’artista culmina el seu recorregut expositiu dins d’aquest programa, tancant així un cicle d’exposicions itinerants que l’han portat per diferents municipis del territori.
A partir de teixits tous i materials aparentment fràgils, Bergillos crea un espai íntim i poètic que apel·la als sentits i al silenci. Amb una mirada profundament arrelada a la tradició tèxtil femenina i una formació en escultura i llenguatge sensorial, l’artista reflexiona sobre el concepte d’espaitemps, la presència conscient i la necessitat d’habitar l’instant present.
La mostra és una invitació a aturar-nos, a observar els ritmes vitals i a deixar que el temps es desplegui sense pressa.
L’exposició s’inaugurarà el dijous 4 de desembre de 2025 a les 19 h, i es podrà visitar de dilluns a dissabte d’11 a 14 h. L’activitat és per a tots els públics i accessible.
Taller familiar «Joc de transparències» Paral·lelament, l’artista oferirà el taller «Joc de transparències», una proposta creativa per descobrir, en família, les possibilitats estètiques que ofereixen els materials transparents, translúcids i opacs. El joc de capes, allò que es mostra, s’entreveu o s’amaga, esdevindrà el punt de partida per explorar noves maneres d’observar i crear.
El taller tindrà lloc a l’Escola d’Art Pere Mayol, el diumenge 4 de gener d’11 a 12.30 h.
L’activitat és gratuïta, amb places limitades (màxim 8 infants) i cal inscripció prèvia a www.culturallagostera.cat.
Tancament del cap de setmana a Llagostera amb cinema i història
Publicat per Júlia ToledoAhir va tenir lloc a Llagostera la projecció del documental “Del mercat medieval a la Llagostera dels outlets”, que va posar el punt final a les activitats del cap de setmana.
El documental va oferir un recorregut pel temps, mostrant com ha canviat el poble: des del mercat municipal com a punt de trobada i centre social fins a l’impacte dels outlets en l’economia local.
Va ser una mirada que convidava a reflexionar sobre els hàbits, els paisatges i la vida quotidiana de Llagostera, i que posava de relleu els reptes que afronta el comerç local de cara al futur.
El llagosterenc Martí Vilardell disputarà la Minicopa Endesa 2025 a València amb el Bàsquet Girona
Publicat per Júlia ToledoEl jove jugador llagosterenc Martí Vilardell, integrant del Bàsquet Girona, participarà aquest cap de setmana a la primera fase de la Minicopa Endesa 2025 a València. Durant la competició, l’equip del Girona s’enfrontarà a rivals de renom com el Real Madrid, l’UCAM Murcia Polymec i Oteclima Granda.
Llagostera commemora el 25N amb la lectura del manifest i textos a càrrec de dones del municipi
Publicat per Marc SuredaL’acte ha començat amb la lectura del manifest institucional del 25N, llegit de manera conjunta pels partits polítics amb representació municipal, reafirmant el compromís unànime de Llagostera en la lluita contra totes les formes de violència masclista i en la defensa dels drets i llibertats de les dones.
A continuació, diverses dones del municipi han donat veu a fragments literaris i textos de denúncia i reflexió, que han posat de manifest l’impacte de la violència masclista en totes les seves formes i la importància de continuar avançant cap a una societat més justa i igualitària.
Un any més, Llagostera reforça el seu compromís amb les polítiques de prevenció, sensibilització i suport a les víctimes, i reafirma la voluntat de seguir treballant conjuntament amb la ciutadania per construir un municipi lliure de violències masclistes.

Notices
