Agenda
El pròxim 28 de juliol a les 19.30h finalitza la 3a edició del cicle "Debats a plaça" organitzat per la CUP-Alternativa per Llagostera al Parc de la Torre.
El 4t debat es centrarà en "Drets, racisme i convivència" i serà a càrrec d'Assa Macalou, del Moviment Afrobanyolí Social, de Jessina Lagos, presidenta de l'associació de Dones Endavant, Mostafa Shaimi, professor de la UdG i membre de l'Espai Antiracista. Serà moderat per Umu Cessay.
Hi haurà sopar i concert de Memi Sillah.
Serà a les 22h a la Plaça Catalunya amb entrada gratuïta.
Tarda de jocs de taula a la piscina amb Meeple Llagostera
Publicat per ReddaccióArriba la segona edició de l’Arrela’t a Llagostera
Publicat per RedaccióLlagostera inicia aquesta setmana la programació de la segona edició de l’Arrela’t, amb un conjunt d’activitats per reflexionar sobre el present i el futur de la pagesia i la seva vinculació́ al territori.
"Amb l’Arrela’t volem consolidar la festa tradicional de la pagesia, arrelar-la, omplir-la de contingut festiu i d’expressions de la nostra cultura popular. Volem, també, fer memòria per entendre qui som i d’on venim, però sobretot reflexionar sobre el present i el futur de la pagesia i la seva vinculació al territori” ” tal i com ha explicat el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Llagostera, Enric Ramionet.
En aquesta segona edició la programació es centra en un aspecte molt vinculat al món agrari: el bosc, la seva gestió i els incendis forestals.
La programació començarà aquest dijous 14 de juliol i s’allargarà fins diumenge 17.
Per dijous 14 de juliol a les 19 h, hi ha prevista la presentació del llibre “Tornar al bosc. Les feines dels bosquerols”, a càrrec de Josep Matas i Eloi Madrià i la presència dels autors.
L’endemà, 15 de juliol a les 19h, es projectarà el documental “El color de les cendres”, d'Antoni Martí al al Teatre Casino Llagosterenc i seguidament hi haurà un taula rodona amb la participació d’Antoni Martí i Gich, documentalista i cineasta; Maria Casamitjana Causa, enginyera forestal de la Secció de Boscos i Recursos Forestals a Girona de la Generalitat de Catalunya; Núria Prat, responsable de projectes de la Fundació Pau Costa, i un membre de la unitat GRAF dels Bombers de la Generalitat.
La programació seguirà dissabte 16 de juliol al Parc de l’Estació a partir de les 17h amb una trobada de puntaries, una demostració de Batre i fer el paller, animació i tallers familiars i un concert de cançons populars i de taverna amb el Grup Julivert.
Finalment, diumenge 17 a les 19h, al Parc de l’Estació, es durà a terme la taula rodona “Gestió forestal socialment responsable” on hi participaran Quim Gubau, biòleg i gerent del Consorci Gavarres; Ricard Grabulosa, enginyer forestal i impulsor del projecte Carbó d’Ardenya i Gavarres; i Xavi Laporta, enginyer tècnic forestal i tècnic d’inserció de la cooperativa Foresterra.
L’Arrela’t finalitzarà a les 21h amb un concert a de Concert Xiomara Abello.
Podeu consultar el detall de la programació a www.llagostera.cat.
La sortida tindrà lloc a les 21 hores des de la piscina municipal. Els organitzadors recomanen portar una llanterna, vestir i calçar convenientment, portar banyador per l’arribada i alguna cosa per menjar, ja que es farà una parada per sopar. El recorregut, apte a per a tothom, durarà unes 2 hores i en acabar hi haurà un refrigeri a la piscina. Cal portar-se el got.
Aquest diumenge s'instal·larà a la piscina municipal de la zona esportiva de Llagostera un inflable gegant de les 16 a les 19h. S'hi podrà accedir amb l'abonament de temporada i entrades d'un sol dia.
La recaptació de les entrades del dia 10 de juliol anirà destinada a la Fundació Esclerosi Múltiple en motiu de la campanya Mulla't 2022. Els que disposin d'abonament, tindran l'opció de col·laborar-hi amb un donatiu.
Aquest dissabte 9 de juliol tindrà lloc la Festa de Sant Cristòfol de Llagostera. A partir de les 19h a l'avinguda de l'Esport es concentraran els cotxes, motos i camions. Es recompensarà amb un val per gastar en un taller mecànic de Llagostera al millor dins les categories de millor cotxe engalanat, millor camió engalanat, millor moto clàssica i millor cotxe clàssic.
A les 20h començarà la cercavila que seguirà el següent recorregut: av. Esport, pg, Romeu, pg. Tomàs Boada, pg. Pompeu Fabra, c. La Coma, c. Donzelles, pl. Barceloneta, c. Joan Maragall, c. Consellers i pl. Catalunya. I, un cop arribin a la pl. Catalunya, es celebrarà la benedicció de vehicles i es lliurarà el record de St. Cristòfol i els vals als vehicles escollits pel jurat format per la Comissió de Festes i l'Hereu i la Pubilla.
Per acabar la festa, a les 21h s'ha organitzat al parc de l'Estació un sopar i ball a càrrec del Club de Patinatge de Llagostera.
Comença el cicle de cinema a la fresca a Llagostera
Publicat per RedaccióAquest dimecres 6 de juliol comença el cicle de cinema a la fresca a Llagostera. Fins al 31 d'agost es projectaran pel·lícules per a tots els públics a la plaça Catalunya a les 22h.
El primer film a projectar-se serà "Raya i l'últim drac" que explica la història del fantàstic món de Kumandra on humans i dracs van viure junts fa molt temps en perfecta harmonia. Però quan unes forces del mal van amenaçar el territori, els dracs es van sacrificar per a salvar a la humanitat. Ara, 500 anys després, aquestes mateixes forces malignes han tornat i Raya, una guerrera solitària, haurà de trobar a l'últim i llegendari drac per a reconstruir un món destruït i tornar a unir al seu poble.
L'entrada és lliure i en cas de pluja la projecció es reprogramarà el dimecres següent.