Agenda
La presentació anirà a càrrec del regidor d’ERC a l’Ajuntament de Llagostera i candidat a les Europees, Aniol Vinyoles.
Durant tot el dia, a partir de les 10 h. Parades de llibres i roses dels centres educatius i entitats.
I Activitats, tallers i espectacles adreçats als centres educatius del municipi.
De 17 a 20 h. Oskestrònia, a càrrec de la Cia. La Cresta. Instal·lació interactiva amb instruments musicals de creació pròpia feta amb materials recuperats. Una proposta per experimentar individualment o per parelles amb la música i els sons i crear espais i atmosferes sonores.
De 17 a 19 h. Signatura de llibres per part dels autors locals, Enric Ramionet i Josep M. Codina.
A les 17:30 h. Sessió de l’hora del conte Els Antecedents familiars de Sant Jordi, a càrrec de Mireia Peña.
A les 18 h. Lliurament de premis del XXIX Concurs literari de Sant Jordi de les categories infantils, del Concurs de punts de llibre, a càrrec de Mireia Peña.
A les 18:30 h. Lliurament de premis de l’Endevina-la, joc de llengua obert a tota la ciutadania, que es durà terme entre el 4 de març i el 2 d’abril, gràcies a la col·laboració entre el Consorci per a la Normalització Lingüística, la Unió de Botiguers i l’Ajuntament de Llagostera.
Es lliuraran tres premis per a la categoria majors de 14 anys i tres per a la categoria menors de 14 anys. Els premiats sortiran d’un sorteig entre els participants en el joc.
Presentació del llibre Conflicte, viòlencia, justícia. Llagostera del segle XV
Publicat per Maria GasconsPresentació del llibre Conflicte, viòlencia, justícia. Llagostera del segle XV, de Lluís Sales i Favà. Projecte guanyador de la IX Beca Esteve Fa.
El llibre de l’historiador Lluís Sales Favà pren els conflictes com a objecte d’estudi. Vol donar resposta al com, al per què i al qui formava part dels contenciosos que van tenir lloc a Llagostera entre les dècades de 1460 i de 1480. Aquest va ser un període turbulent al Principat, ja que s’hi van esdevenir una Guerra Civil i dos alçaments de la pagesia remença. A Llagostera hi arriba la inestabilitat de l’època, però també existeixen situacions que provoquen conflictivitat de caràcter estrictament local.
La presentació anirà a càrrec de l'historiador Elvis Mallorquí.
- Sala de Plens
- 20 Abr
- Dissabte, 20:00 - 21:00
Barcelona, finals dels 60.
Eugenio Jofra, un jove joier, coneix Conchita en un autobús de línia. L’atracció és instantània i tots dos comencen la història d’amor de les seves vides. Eugenio aprèn a tocar la guitarra per acompanyar Conchita, per a la qual cosa haurà de lluitar contra la por escènica.
Comença així la carrera musical dels dos. Quan Conchita s’ha d’absentar durant dues setmanes de Barcelona, convenç Eugenio que dugui les actuacions a terme tot sol. Quan torna, Eugenio ha esdevingut un fenomen de l’humor underground de la ciutat.
A poc a poc, entre tots dos aniran construint el personatge: les ulleres, la camisa negra, el tamboret, les cigarretes i el got de tub, que es convertirà en un èxit inesperat en una Espanya deprimida que busca desesperadament riure’s amb aquest singular còmic que comença tots els seus acudits amb “Saben aquell…”
- Teatre Casino Llagosterenc
- 20 d'abril
- 18 h
- 4,50 €
Llagostera Ràdio està de celebració i és que es compleixen 40 anys d'emissions ininterrompudes. Per celebrar-ho s'ha organitzat una festa a la plaça Catalunya de Llagostera el diumenge 21 d'abril a partir de les 12 del migdia.
Hi haurà concerts de grups locals amb els grups Sotrac, Benisfrí i MyStart i finalitzarà la festa la música dels 70-80-90 a càrrec del Dj Albert Coll.
També hi haurà una botifarrada popular a partir de les 13 h.
Els tiquets es poden comprar a Llibreria Sureda al preu de 8€ del dilluns 8 al dijous 18 d'abril.
En cas de pluja, es farà a l'edifici Polivalent.
- Plaça Catalunya
- 21 Abr
- Diumenge, 12:00 - 12:00
Club de lectura adreçat a infants de 4t a 6è
Publicat per Maria GasconsJo, en Watson i l'armari de la Jacqueline, Gemma Lienas i Marisa Morea.
Conduït per Judith Navarro Royo, mediadora en foment de la lectura i educació literària.
Places no disponibles
- Biblioteca Julià Cutiller
- 15 Abr
- Dilluns, 17:30 - 18:30
Xerrada de Joan-Lluís Lluís: “Si Catalunya per la llengua, ho perdrà tot. L’exemple de la Catalunya Nord”
Publicat per RedaccióL’acte serà a les 19h a la sala polivalent del Centre Cultural de Can Roig (sobre la biblioteca). Hi haruà exemplars d’alguns llibres de l’autor, gràcies a la col·laboració de la Llibreria Sureda.