Notícies
Temporada estiu 2023 a les piscines municipals de Llagostera
Publicat per RedaccióTenim l'estiu a tocar i l'Ajuntament de Llagostera ja ha anunciat els detalls de la temporada d'estiu 2023 a les piscines de Llagostera. Per una banda, el pròxim 12 de juny obrirà al públic la piscina municipal de la zona esportiva. I, per altra banda, el dia 1 de juliol la de la Canyera.
Els caps de setmana de juny la piscina de la Zona Esportiva obrirà de 10 a 20h.
Els abonaments es podran comprar a la piscina municipal de la zona esportiva a partir del 12 de juny. Cal portar el carnet de l'any passat per reactivar-lo.
Podeu consultar els preus, els descomptes i els horaris aquí i les normes d'ús aquí.
Presentació del llibre d’Àngel Quintant “Sempre tindré París”
Publicat per RedaccióUna vintena de persones van assistir ahir a la presentació del llibre “Sempre tindré París” escrit per Àngel Quintana a la Biblioteca Julià Cutiller. El va acompanyar el periodista Joan Ventura i hi van assistir una vintena de persones.
La novel·la és un relat iniciàtic en el món del periodisme i la crítica cinematogràfica. Acompanyat d’un amic de tota la vida, i sense gaires francs a la butxaca, l’autor va viure un any a París, que va invertir en la lectura de Balzac i en llargues sessions a la Cinémathèque francesa i en tot de cinemes de la ciutat. Aviat va entendre que només li calia “estar despert davant el que oferiria una ciutat que no trigaria a aparèixer com un laberint inesgotable. Gràcies a les meves pors i indecisions, vaig viure uns quants mesos atrapat dins múltiples ficcions, vaig sentir-me perdut en els mons imaginaris de moltes pel·lícules i novel·les. En lloc de tenir ganes de menjar-me París, vaig tenir ganes de veure-ho tot per poder-ho explicar algun dia. No vaig triomfar però vaig aprendre.
Inscripcions obertes per al Casal d’Estiu Llagosterenc
Publicat per RedaccióS'han obert les inscripcions per assitir al Casal d’Estiu Llagosterenc. Enguany serà del 26 de juny al 25 d’agost. Dirigit a infants i joves de 3 a 16 anys (2019 – 2007).
El Casal serà de les 9 a les 13h i de les 16 a les 20h. Es pot optar al servei de menjador que serà de les 13 a les 15h. Depenent de les activitats programades, el casa es farà al Casal Parroquial Llagosterenc, a Llagostera o rodalies. El punt de trobada sempre serà el Parc de la Torre.
El casal del matí és de 3 a 12 anys (nascuts entre el 2019 i el 2011 / de P3 a 6è) i el casal de la tarda és de 3 a 16 anys (nascuts entre el 2019 i el 2007 / de P3 a 4t d’ESO).
Les inscripcions seran fins al 9 de juny per correu electrònic al Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
La CUP-Alternativa presenta el “Compromís per Llagostera”
Publicat per RedaccióEn l’acte es llegirà el decàleg “Compromís per Llagostera”, deu punts als quals la formació política es compromet per al proper mandat, i es farà conèixer el nom dels signants que formen el grup de suport, el qual està obert a més adhesions i aviat serà consultable al web de la confluència municipalista. L’acte comptarà amb la intervenció d’integrants de Guanyem Girona.
Les col·laboracions artístiques aniran a càrrec de la cantautora Agnès Algueró, que duu un temps vivint al poble; la poeta Laura G. Ortensi, guanyadora del Premi Joan Duch 2021; el duet Olga Zoet (cantautora) i Artur Comas (membre de la banda Sotrac) i dels Grallers de la Verneda.
Des de la CUP-Alternativa conviden tothom a assistir-hi, conèixer el “Compromís per Llagostera”, gaudir de les actuacions, fer el vermut a la plaça i aprofitar l’espai per conversar, fer propostes i resoldre dubtes de cara a les eleccions del 28M.
Ferran Verdaguer i Oriol Jimenez guanyen la 7a Competició de Scooters
Publicat per RedaccióAquest cap de setmana s’ha dut a terme el 7a Competició de Scooters a Llagostera on hi van participar 18 infants i joves.
En la categoria d’amateur de menys de 13 anys, es va emportar el primer lloc Ferran Verdaguer amb 80 punts. En segon lloc, Nehuen Robles amb 68 punts i finalment, Adrià Perez va ocupar el tercer lloc amb 64 punts.
En la categoria dels grans per a joves de més de 13 anys va quedar en primer lloc, Oriol Jimenez amb 85 punts, Aleix Soria va ocupar el segon lloc amb 83 punts i Genís Fernandez va quedar tercer amb 78 punts.
Atac al mural feminista de la pista de la zona esportiva de Llagostera
Publicat per RedaccióEl mural feminista de la zona esportiva de Llagostera amb motiu del dia de la dona del passat mes de març ha rebut dos atacs en les últimes setmanes.
La primera vegada va ser pintat amb missatges masclistes i homòfobs, però el mural es va recuperar de seguida perquè va ser netejat per personal de l’Ajuntament de Llagostera amb l’ajuda d’alguns veïns i veïnes. Aquesta segona vegada, han anat més enllà malmetent l’obra reivindicativa amb algun tipus d’estri punxant, erosionant la paret i esborrant part del mural.
Tots els grups polítics de l’Ajuntament de Llagostera condemnem de forma unànime aquests atacs. Segons apunta el comunicat “es podria pensar que aquest atac no és més que una bretolada infantil i que no cal donar-li més volada, però el fet és que no ho és. No és només una indesitjable però simple bretolada, sinó que es tracta d’un atac masclista i homòfob”. I afegeixen “a Llagostera no tolerem aquest tipus d’agressió ni cap altra que vulneri els drets fonamentals i la llibertat de les persones”.
Podeu llegir el comunicat sencer aquí.
L’ANC Llagostera demana als partits independentistes que signin un document amb 9 compromisos
Publicat per Marc SuredaL’Assemblea Territorial de l’ANC Llagostera i Llagostera per la Independència han aprofitat el Ple celebrat aquest dimecres al vespre per demanar als grups polítics independentistes que es presenten a les pròximes eleccions municipals, la signatura d’un document de compromisos.
El document inclou els 9 punts següents:
Compromís de facilitar la formació d’un govern municipal independentista.
Compromís de no donar suport a candidats ni formar govern amb partits implicats en l’aplicació de l’art 155 de la constitució espanyola Compromís d'adhesió a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI)
Defensar la llengua catalana en tots els àmbits municipals.
Fer complir la normativa de retolació dels comerços tal com ho determinen la Llei de política lingüística i la Llei del Codi de consum: els cartells/rètols de caràcters fix i rètols de preus dels productes han de figurar com a mínim en català.
Posar els serveis jurídics a disposició de les direccions de centres educatius i d’aquelles famílies que s’enfrontin als tribunals contra la imposició del 25% en castellà.
Rebuig de qualsevol acte de la monarquia espanyola dins l’àmbit municipal.
Impuls a la sobirania fiscal. Sempre que sigui possible, fer efectiu el pagament d’impostos municipals a través de l’Agència Tributària de Catalunya.
Reconeixement de la validesa del referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre de 2017 i del seu resultat favorable a la independència de Catalunya.
El document ha estat lliurat en mà al finalitzar el Ple. Podeu accedir al document des d’aquí.