Notícies
Llagostera celebra la festa de Sant Cristòfol
Publicat per Marc SuredaL’alcalde Narcís Llinàs ha lliurat 4 vals de 100 euros, per gastar en un taller mecànic de Llagostera, als guanyadors del millor cotxe i camió engalanats i a la millor moto clàssica i millor cotxe clàssic. La festa ha finalitzat amb un sopar i ball organitzat pels Manaies de Llagostera que ha aplegat unes 600 persones, al parc de l’Estació.
Sotrac estrena la 26ª edició del Festival d’Estiu del Casino
Publicat per Marc SuredaUn centenar de participants a la Caminada a la llum de la Lluna
Publicat per Marc Sureda5 llagosterencs a les llistes electorals del 23J
Publicat per Marc SuredaEls noms de cinc llagosterencs apareixen a les llistes de les candidatures que concorren a les eleccions espanyoles convocades pel proper 23 de juliol.
Es tracta de Berta Guinó Comas, que ho fa com a número 5 de la llista gironina d’ERC al Congrés dels Diputats, encapçalada per Montse Bassa. A la llista de Junts per Catalunya al Senat liderada pel gironí Joan Bagué, hi trobem a Pilar Aliu Bou, com a suplent segona, i a Àlex Maqueda de suplent primer a la llista del Senat del PSC-PSOE.
A la llista barcelonina del PDeCAT-E-CiU, el llagosterenc Sergi Miquel Valentí acompanya a Roger Montañola com a primer suplent, i finalment, el llagosterenc Josep Santamaria Moreno (ara veí i alcalde Riudellots de la Selva) apareix com a suplent número 5 de la llista de Junts de Marta Madrenas al Congrés dels Diputats.
Oferta de fibra i telèfon per a les entitats de Llagostera
Publicat per Elsa CanoL'operadora Adamo Telecom ha llençat una oferta especial per les associacions i entitats del municipi de Llagostera. Es tracta d'un paquet de fibra i telefonia mòbil amb 1.000 Mb i 50 GB per 28 euros al mes durant 12 mesos. A més, inclou un xec de 25€ de regal per gastar a la plataforma Amazon. També hi ha l'opció d'afegir Adamo TV per 3€ al mes.
Aquesta oferta compta amb la col·laboració d'El Poll i Informàtica Llagostera. Feu clic aquí per sol·licitar l'oferta. Els particulars i empreses també poden contactar amb l'empresa a través del mateix formulari.
Adamo Telecom és una operadora d'internet de fibra òptica que disposa de la seva pròpia xarxa i en determinades zones opera a través de xarxes neutres. A més, ha realitzat una gran inversió per posar Fibra a zones rurals.
Beth, Guillem Roma i Xuriguera i Faixedas actuaran al Festival Emergent 2023
Publicat per Elsa CanoEl festival d’arts en viu del Gironès se celebrarà del 29 de juny al 8 de juliol
Des de fa gairebé dues dècades les nits d’estiu a la comarca del Gironès compten amb una programació artística ben atractiva gràcies al Festival Emergent. Es tracta d’un festival que ofereix arts en viu a diferents pobles de la comarca i que està organitzat per l’associació Fringe amb el suport del Consell Comarcal del Gironès.
El 19è Emergent es repartirà en sis municipis gironins: Sarrià de Ter, Fornells de la Selva, Cervià de Ter, Vilablareix, Sant Gregori i Madremanya. L’objectiu del festival és sorprendre a l’espectador i oferir una proposta original. Per això cada nit es proposen diversos espectacles de petit format i de curta durada. La programació es farà a la plaça del poble a partir de les nou del vespre entre el 29 de juny i el 8 de juliol.
Una proposta de qualitat
Com molt bé indica el seu nom, el Festival Emergent combina artistes més consolidats amb d’altres que estan començant. A més, ho fa mitjançant una programació multidisciplinària. Música, poesia, circ, dansa, poesia, humor o màgia es presenten d’una manera propera i engrescadora.
En l’edició d’enguany destaquen Guillem Roma, Beth, Magalí Sare, o Xarim Aresté en música. Pel que fa a les propostes d’humor s’ha programat a Xuriguera i Faixedas o la màgia de Sanyes i Mario López. També hi haurà una àmplia representació del món del circ amb Oriol Borràs, Telarquia o la companyia Non Sin Tri. En total, més de 30 artistes que actuaran pels diferents municipis de la comarca.
Un festival consolidat
El Festival Emergent arriba aquest any a la 19a edició i des de la seva creació que s’ha celebrat cada estiu. De fet, el seu format a l’aire lliure va afavorir que el festival no s’hagués d’anul·lar durant la pandèmia.
Durant tot aquest temps pel festival hi han passat artistes reconeguts com Els Amics de les Arts, Albert Pla, Pau Vallvé, Judit Nedderman, Pau Riba o La Ludwig Band. Pel que fa a la literatura també s’ha programat el poeta Enric Casasses o l’escriptora gironina Maria Mercè Roca. A l’Emergent també hi ha actuat el Circ Pistolet, la companyia La Fem Fatal o Tortell Poltrona. Mentre que el Mag Lari o l’humorista Peyu també forma part de la història del festival.
Per a incentivar l’assistència del públic al festival, l’Emergent ofereix la possibilitat de comprar l’entrada per un dia o un abonament per anar a diferents funcions. Tota la programació i la venda d’entrades ja es pot consultar a la seva web.
La novel·la, editada per Efadós, combina realitat i ficció, a partir de la investigació duta a terme pel també periodista Maurici Clapés arran de la detenció d’una dona que intenta entaforar les cendres d’un difunt a l’interior de l’estàtua de bronze d’Ava Gardner que hi ha a Tossa.
Trobareu “Ava al paradís" a la Llibreria Sureda.
L’activitat, organitzada pel Col·lectiu de Segadors i Segadores del municipi s’ha inclòs dins la programació de l’Arrela’t, les jornades del segar i del batre impulsades per l’Ajuntament que enguany s’han centrat en la sobirania alimentària. Les activitats de l'Arrela't van iniciar-se amb una xerrada a Can Caciques a càrrec de Gustavo Duch i la projecció del documental “Collita pròpia: Sobirania alimentària, salut i sostenibilitat”. Amb protagonistes llagosterencs, el documental explora la producció i el consum de productes de proximitat des de la perspectiva de productors, botiguers, consumidors i restaurants locals. Seguidament va tenir lloc un col·loqui moderat per Quim Guabau, gerent del Consorci de les Gavarres. La programació de l’Arrela’t finalitzarà d’aquí un més, concretament el 15 de juliol, amb la Festa del Batre.