ELPOLLTV

Dim21032023

Back Estàs aquí:Inici Notices

Notícies

La taula de sensibilització que es va instal·lar a la plaça Catalunya de Llagostera va aconseguir una recaptació total de 594,7€: 276,70€ en la venda de productes solidaris i 318€ en la venda de loteria.

Amb motiu del Dia Mundial Contra el Càncer de Mama, la secció local de l'Associació Contra el Càncer (AECC) va muntar una parada de productes, on es podia comprar i fer aportacions de forma solidària.

El pròxim dissabte 22 d’octubre la Fundació Esclerosi Múltiple ha convocat a voluntaris per participar en l’activitat “Una Poma per la Vida”.

L’objectiu és donar a conèixer la malaltia, que afecta 9.000 persones a Catalunya, i recollir fons per a la recerca i els serveis que ofereix la Fundació. Els voluntaris que puguin estar als supermercats Bonpreu i Esclat durant el dissabte, oferiran pomes solidàries als clients.

Cal que siguin majors de 16 anys i poden optar per torn de matí, migdia o tarda.

Les inscripcions es poden fer a través d’aquest enllaç.

Podeu trobar més detalls aquí.

A més, les pomes de la campanya són de proximitat.

Dilluns, 17 Octubre 2022 06:29

XXIII edició de la Ruta dels Molins

Publicat per
Un centenar de persones han participat aquest diumenge a la XXIII edició de la Ruta del Molins, organitzada pel Grup Excursionista Bell-Matí. La ruta ha comptat amb dos recorreguts, un de 18 quilòmetres i un de 9.

Joan Ventura, que fins al març va ser president de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes, va rebre ahir al vespre un reconeixement amb l’entrega d’una de les dues Mosques del Col·legi. Ventura va entrar al capdavant de la Junta al 2014 i va esgotar els dos mandats consecutius que marquen els Estatuts. La seva vinculació amb el periodisme va iniciar-se l’any 1979 com a corresponsal a Llagostera d’El Punt, i és en aquest diari on ha desenvolupat tota la seva trajectòria periodística. Al setembre del 2016, quan es va prejubilar, era director adjunt de la informació cultural d’El Punt Avui.

Com a president de la Junta de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Ventura ha treballat en la defensa de la llibertat d’expressió i de les condicions laborals dels periodistes en dos mandats que han estat convulsos a tots nivells, però amb especial repercussió en les condicions de treball dels periodistes. Actualment és col·laborador del Butlletí de Llagostera, revista que va impulsar i dirigir durant els anys 80 i 90. La segona Mosca del Col·legi va ser per Josep Maria Francino, a títol pòstum, músic i periodista col·legiat, que va morir al desembre, als 74 anys. Era un home de ràdio, un enamorat de la música i un dels més grans experts en els Beatles d’aquest país.

La Mosca Grossa, va ser per Quim Lladó, cap de Premsa i Protocol de la Generalitat a Girona, amb el 53,15% dels vots i, la Mosca Borda va ser per Adif i Renfe va amb un aclaparador 62,74% dels vots. L’acte va tenir lloc a l’auditori Josep Irla de Girona, on va asistir-hi l’alcalde de Llagostera, Antoni Navarro.

Dissabte, 15 Octubre 2022 16:17

Campionat Local de Caça Menor amb gos a la Cabra Penjada

Publicat per
Àngel Martí Pla, amb 2.000 punts, ha guanyat el Campionat Local de Caça Menor amb gos que s’ha celebrat aquest dissabte a la zona de la Cabra Penjada de Llagostera. El segon classificat ha estat Jose Matías Torres, empatat amb 1.100 punts amb Joan Pla Robert, tot i que Jose Matías Torres ha entrat al control 10 minuts abans.

La boira i la humitat del matí ha fet que les peces no es moguessin gaire i només s’han caçat un 25% de les peces alliberades per la societat de caçadors.

El proper dissabte Llagostera acollirà el Campionat Provincial, organitzat per la Federació Territorial de Caça de Girona, amb la participació d'uns 25 caçadors. El campionat començarà a les 8 i finalitzarà a les 13:30h. En representació de Llagostera hi participarà l’Àngel Martí i Jose Matias Torres com a jutge.

La zona estarà senyalitzada amb cartells informatius de l 'activitat així com de banderoles cada 50 metres en tot el perímetre. Al coincidir amb plena florada bolets es recomana accedir al bosc amb roba vistosa així com parlar en veu alta.

Els Mossos d’Esquadra han detingut a Llagostera un home de 22 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública. L’home, que va intentar fugir dels agents, transportava tres sobres amb marihuana, tetrahidrocanabidol i un matxet de grans dimensions.

Els fets van passar la tarda del 12 d’octubre en un control preventiu a la GIV 6821, al punt quilomètric 1 de la població de Llagostera, quan en el pas de control de vehicles van aturar un turisme amb un únic ocupant que es mostrava nerviós i dubitatiu.

En el registre del cotxe els mossos van trobar dos sobres d’enviament postal de color marró amagats sota el seient del conductor. Aquesta troballa va fer que el conductor intentés marxar corrents però va ser interceptat i immobilitzat pels agents. Aquests dos sobres contenien dos paquets transparents envasats al buit d’un pes cadascun de 140 i 250 grams de marihuana. També van localitzar un tercer sobre d’enviament postal que contenia 33 contenidors tipus pipeta de tetradidrocanabidol.

Dins una bossa de plàstic van trobar una balança de precisió, una llibreta amb anotacions de pesatges i nomenclatures, i un rotlle de plàstic per envasar al buit.

L’home viatjava amb un gran matxet d’una fulla de 45 centímetres.

El detingut, a qui no li consten antecedents, van passar el dia 13 d’octubre a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Girona, qui en va decretar la seva llibertat amb càrrecs.


Un cop més els Implicats Llagostera col·laboren amb l'Associació “Lluito per tu” que es dedica a donar suport a famílies amb infants amb mobilitat molt reduïda.

“Lluito per tu” va néixer a Llagostera, amb l'objectiu recaptar fons per tal de fer front a les elevades despeses que comporten les teràpies i les ajudes tècniques i materials que necessiten els infants i els joves amb lesió cerebral. En aquesta ocasió l’aportació dels Implicat Llagostera ha estat de 500 euros.

El que inicialment semblava un petit accident amb lesions lleus, ha acabat a l’hospital, amb un braç trencat que ha calgut operar.

Els fets van passar aquest diumenge a la via verda que enllaça Llagostera amb Sant Feliu de Guíxols a l’alçada de la Costa de n’Alou, prop del Restaurant Ca la Maria.

La Carme Xirgu, de 54 anys i veïna de Llagostera, passejava amb la seva bicicleta tranquil·lament fins que dos ciclistes que pujaven en direcció contrària la van fer caure, accidentalment, envaint la zona per on ella circulava. En aquell moment la parella de ciclistes es van aturar i van interessar-se per l’estat de la Carme, oferint-li ajuda per si calia avisar a algú. Tot i el dolor, la Carme va preferir declinar l’ajuda i la parella de ciclistes va acomiadar-se, seguint el seu camí, direcció Girona. La Carme no es va veure capaç de seguir i va trucar al seu marit que la va venir a recollir.

El dolor del cop anava en augment i van decidir anar a un centre hospitalari, on aquest dijous ha estat intervinguda per una fractura al radi del braç esquerra.

En el moment de l’accident els dos ciclistes van manifestar que estaven federats i per tant disposen d’una assegurança que es podria fer càrrec dels danys i perjudicis.

Per intentar localitzar els dos ciclistes s’ha iniciat una cerca mitjançant les xarxes socials, on es demana que si veuen el missatge es posin en contacte amb ells trucant al 627035868.


Dimecres, 12 Octubre 2022 20:35

Èxit de la XX Fira del Bolet de Llagostera

Publicat per
La Fira del Bolet ha tornat a omplir de visitants Llagostera per recórrer els carrers i places del nucli antic ambientats en un mercat de principis del segle XX.

Amb motiu de la 20ª edició s’ha preparat l’exposició “20 anys de Fira del Bolet” rememorant la trajectòria d’aquest esdeveniment, que s’ha convertit en una cita consolidada del calendari festiu llagosterenc, alhora que fa un recorregut pels canvis que ha viscut la vila en els darrers 20 anys. L’exposició es pot visitar fins al proper 26 de novembre a la sala d’exposicions de Can Roure.

Dijous, 06 Octubre 2022 09:20

Nova edició de la Cuina del Bolet

Publicat per

En el marc de la programació de la Fira del Bolet, l'Associació de Restaurant de Llagostera encén els fogons de la Cuina del Bolet. Els restaurants que participen en aquesta campanya gastronòmica són el Mas Roure, Cal Degollat, Can Cassoles, Ca la Maria, El Carril, Ca L’Artau i Els Tinars. 

Els menús oscil·len entre els 26 i els 70 euros, i estaran s'oferiran fins al 6 de novembre. 

Podeu consultar els menús aquí.