ELPOLLTV

Dim19032024

Back Estàs aquí:Inici Notices L'Ajuntament de Llagostera aprova internalitzar el servei de neteja dels edificis municipals
Dimecres, 25 Gener 2023 16:24

L'Ajuntament de Llagostera aprova internalitzar el servei de neteja dels edificis municipals

Publicat per 
Valorar aquest article
(3 Vots)

En el ple extraordinari de l'Ajuntament de Llagostera del passat 18 de gener es va aprovar que la contractació del servei de neteja pública passés a ser competència interna de l'Ajuntament.

Llagostera compta amb 27 equipaments municipals que necessiten un servei de neteja periòdic, el qual començarà a prestar el mateix ajuntament com a competència pròpia aquest any 2023. El regidor de Sobiranies, Enric Ramionet, va indicar que el contracte de serveis amb l'empresa que se n'ocupava fins ara va vèncer el dia 31 de desembre de 2022, sense possibilitat de pròrroga. En aquest context, l'equip de govern ha optat per reinternalitzar el servei i prestar-lo en règim de gestió directa.

La decisió de com es gestionen els serveis públics s'ha pres seguint criteris de major sostenibilitat i eficiència. En aquests casos, tant si és una transmissió entre empreses com si es municipalitza, comporta la subrogació del personal, i per això al pressupost del 2023, ja consta en la plantilla de personal la incorporació de les places de les treballadores del servei de neteja. Es tracta d'un total de 17 treballadors de l'empresa que fins ara oferia el servei que seran subrogats.

Ramionet va destacar que "internalitzar el servei i prestar-lo directament des de l'ajuntament suposa evitar la mercantilització dels serveis públics i que d'entrada, suposarà un estalvi de l'IVA de 58.000 € aproximadament i del benefici industrial.

La proposta d'internalitzar el servei de neteja dels edificis s'ha aprovat amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC i CUP Alternativa per Llagostera) l'abstenció del PSC i el vot contrari de Junts per Llagostera.

Participants a la conversa

  • Convidat (Llagosterenc)

    Permalink

    El regidor parla d'un estalvi de 58.000€ però no publica cap estudi exhaustiu de l'increment de costos per tal de valorar si realment és millor internalitzar el servei. És una decisió important i no reversible a curt termini, seria bo publicar detalladament què implica en quant a costos laborals, cobrir les baixes i vacances, el cost dels triennis, el cost de la maquinària/utillatge de neteja, el cost de gestió de recursos humans i els associats a tenir més personal (mútua, etc), estem hipotecant el pressupost dels anys següents. El que fins ara era una licitació per uns anys ara passarà a ser un cost fixe in crescendo (la negociació salarial sempre és a l'alça) per a la resta d'anys.

Deixa els teus comentaris

0
termes i condicions.