L’estació de tren de Caldes de Malavella és la via d’accés prioritària a la R-11 per usuaris d’un territori molt considerable, que comprèn altres poblacions de la Selva, el Gironès o el sud del Baix Empordà. Tanmateix, accedir-hi amb transport públic no és gens senzill. De la mateixa manera, per aquells qui arriben en tren a Caldes, les opcions per desplaçar-se en bus a poblacions de la costa ─per exemple─ són molt limitades.
Com va exposar al plenari Jordi Casas, diputat provincial de la CUP-Som Poble, “es dona el contrasentit que tot i la bona connexió de bus existent entre Girona i Sant Feliu de Guíxols, pràcticament no hi ha connexió entre Caldes i Llagostera (que hi fa d’enllaç)”, a la qual cosa va afegir que “es tracta d’un tram de només 7 quilòmetres, però que obliga a dependre del vehicle privat”. Per això, el text aprovat reclama al Govern “una millora molt significativa de les freqüències, adaptades als horaris de tren i a les necessitats de la població”.
Ja el 2021 l’Ajuntament de Llagostera va formular una petició en aquest sentit a la Direcció General de Transports i Mobilitat del Departament de Territori de la Generalitat, així com al consell d’administració de l’Autoritat Territorial de Mobilitat. Per l’absència de resposta, darrerament també s’han aprovat mocions amb aquesta demanda als ajuntaments de Llagostera i Caldes, a proposta dels grups CUP-Alternativa i SOM Caldes, respectivament, tal i com han explicat, mitjançant un comunicat, els responsables de la formació política.
Comentaris